czwartek, 13 czerwca 2013

[Dom]Co ma wpływ na ceny energii?

Już od jakiegoś czasu interesuje mnie kwestia powiązana ze zużyciem prądu szczególnie, że ciągle słyszę o jego marnotrawstwie. Zapewne jak większa część z Was każdego dnia korzystam z urządzeń, które są stale podpięte do zasilania, gdyż wysiadła w nich bateria. Pomijam już tutaj lodówkę, czajnik czy suszarkę, które są u mnie używane nieomal na co dzień. Jednakże nigdy jakoś nie zwróciłam uwagi np. na pobór mocy. Nie uważałam, że jest to istotne, chociaż rachunku wszak nie są małe. Wreszcie dla swojej świadomości chciałam porównać koszty prądu. Wiadomo, że na rachunkach umieszczona jest adekwatna kwota, lecz mi chodziło o stawki. Wszystko zależne jest z pewnością od naszego dostawcy energii elektrycznej . Każdy posiada swoje określone stawki, które znajdziemy na stronie internetowej. Szczerze, to nie wiele mi to dało, gdyż nie mam zielonego pojęcia jak jest w praktyce. Można mieć w końcu tani prąd czy nie? Pytałam przyjaciół, jak to wygląda u nich, lecz oni tak jak ja są ignorantami i nawet tego nie monitorują. Dobrze, że przynajmniej mama jest racjonalną osobą i wie, w jaki sposób również zmniejszyć rachunki, w końcu osobiście próbowała. Na razie nie przewiduję wprowadzać w swoje życie jakiś ekstremalnych zmian, ale też chcę mieć świadomość, na co idą moje pieniądze. tags: prąd, energia, dostawcy energii elektrycznej, zakład energetyczny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.