czwartek, 20 czerwca 2013

[Energetyka]Czy energia niebawem zniknie?

Ostatnim razem natknęłam się na interesujący artykuł w jednej z gazet, który bardzo mnie zaskoczył. Tyczył się on zużycia energii na świecie. Moja wiedza na ów temat jest naprawdę skromna. Z reguły opłacam rachunki i więcej nic mnie nie interesuje. Starczył jednak jeden tekst, abym zaczęła myśleć, czy to co robię jest faktycznie dobre. Poprzez moją ignorancję dołączam do grupy osób, które przyczyniają się do marnotrawstwa prądu i nie pamiętają o przyszłym pokoleniu. Mogę postawić pytanie niemalże większość przyjaciół, kto z nich ma świadomość, ile energii co miesiąc zużywają rozmaite urządzenia. Pewnie nikt nie wie. Ja osobiście nie mam pojęcia np. ile kosztuje 1 kwh. Dopiero w tej chwili przejrzałam na stronie internetowej producenta jakie są stawki. Dopiero po przeczytaniu artykułu uświadomiłam sobie, że w niedalekiej przyszłości może dojść do poważnego kryzysu i to na skalę światową! Praktycznie każdy z nas powinien rozważyć, jak zacząć skutecznie oszczędzać i obniżyć koszt energii. Pomimo, że gdzieś tam w swojej podświadomośc i wiem, iż większość surowców naturalnych wkrótce się wyczerpie, to trudno jest mi zmienić tryb życia. Mam zamiar wprowadzić w codzienne życiu przynajmniej niewielkie zmiany. Dla mnie ten artykuł by straszny i pragnę by moje dziecko, miało lepszą przyszłość. tags: energia, prąd, energetyka, zakład energetyczny, dom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.