środa, 5 czerwca 2013

[Technologia]W jaki sposób walczyć z wysokimi rachunkami?

Każdy z nas śni o jak najmniejszych rachunkach za wynajem i media. Niestety mało kto nadzoruje swoje wydatki. Postanowiłam spytać moją kochaną rodzinę, jak to jest w ich wypadku. Czy analizują miesięczne wydatki np. za prąd? Jakoś nie zdziwił mnie fakt, że nie za bardzo się tym interesują, a w końcu to dość istotna informacja jeśli chcemy zacząć oszczędzać. Udało mi się namówić mamę na to, by udostępniła mi rachunki. Z ciekawości przeglądnęłam sobie dane i wypisałam te najważniejsze dla mnie. Teraz zostało jedynie poszukać interesujących mnie informacji dotyczących zużycia energii w internecie. Co najśmieszniejsze momentalnie trafiłam na stronę internetową naszego zakładu energetycznego, gdzie umieszczony był kalkulator zużycia prądu. Podzieliłam się moim znaleziskiem z rodzicami i okazało się, że chociaż tani prąd nie istnieje, to możemy w prosty sposób na nim zaoszczędzić. Musimy jednak zadbać o dyscyplinę i pamiętać np. o tym, że trzeba gasić za sobą światło bądź wyłączyć laptop i telewizor. Nikt nie przypuszczał nawet, że parę niewielkich zmian wystarczy, by wpłynąć na rozmiar rachunków. Oczywiście nie było to natychmiastowe. Dopiero po paru miesiącach mogliśmy rzeczywiście zauważać mniejsze rachunki. Warto niekiedy zainteresować się tym, co jesteśmy w stanie zmienić, aby wszystkim żyło się lepiej. tags: energia, prąd, zużycie energii, rachunki z prąd, energetyka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.